Menu

Korte Termijn Planning

Korte Termijn Planning

Korte Termijn Planning

Korte termijn planning bestaat in vele vormen en maten. In principe vormt het de laag onder de middellange termijn planning, waarbij het draait om het toewijzen van werk aan medewerkers of andersom. Dit kan zijn in de vorm van werkbakjes met dossiers, het inroosteren van medewerkers op werkstromen of het inplannen van afspraken in agenda's van medewerkers. Meestal is het werk dat wordt toegewezen al bekend. Het is aanwezig als werkvoorraad of onderhanden werk. Wanneer dit niet het geval is speelt de korte termijn aanbodvoorspelling een belangrijke rol. Een goed voorbeeld hiervan is de korte termijn planning in Customer Contact Centers.


Vormen van Korte Termijn Planning

Anago ondersteunt verschillende vormen van korte termijn planning. Het unieke van het Anago platform is dat de software kan inspelen op de specifieke eisen en wensen van iedere organisatie. Hieronder staat een aantal voorbeelden van hoe de planning kan worden ingericht.

Werkbakjes per medewerker

Digitale werkbakjes voor uw personeel

De planning kan worden ondersteund met (automatische) werkverdeling waarbij het werk in werkbakjes wordt aangereikt. Het werkbakje kan worden gesorteerd en gefilterd op onder andere leverdatum, proces, organisatie en klant.


Visie op korte termijn planning

De korte termijn planning wordt op verschillende manieren ingericht. Soms volstaat een eenvoudige planning per medewerker per activiteit op weekniveau en soms moet er echt op zaak/afspraak worden gepland. Wij geloven in slimme oplossingen die al deze situaties ondersteunen.


Geen onnodig complexe oplossingen

De planning wordt ook niet alleen uitgevoerd door een centrale planner die is opgeleid voor een of ander tool. De planning is vaak een samenwerking tussen een planner, teamleiders, afdelingshoofden en zelfs medewerkers. Anago ondersteunt al deze gebruikers met precies de juiste functionaliteit. Geen complexe omgevingen maar een omgeving die aanvoelt als een spreadsheet.

Opstellen van weekroosters

Het opstellen van weekroosters met Anago

Projecten en standaard activiteiten worden gepland in de tijd door het toewijzen van medewerkers met de juiste vaardigheden en beschikbaarheid. Van iedere medewerker is bekend op welke activiteiten de medewerker is ingepland.


Planning van afspraken


 

Sommige organisaties hebben behoefte aan een gedetailleerde planning op afspraakniveau. De Anago planning houdt rekening met beschikbaarheid, kennis maar ook met bijvoorbeeld reistijd.

Meer informatie?

Bent u ook benieuwd hoe onze planningsoplossingen voor de middellange termijn die voor korte termijn planning ondersteunen en versterken? Lees er dan nu meer over. Als u meer wilt weten over de Anago oplossingen en de implementatie bij verschillende organisaties bekijk dan een van onze kantcases of schrijf uzelf in voor onze webinar resource management.

Webinar Resource Management

Als u meer wilt weten over onze oplossingen voor korte termijn planning volg dan geheel vrijblijvend ons webinar Resource Management.

 

Resource management
Resource management
Resource management
Resource management