Meer over
Workforce management
Het juiste personeel op de juiste plek op het juiste moment
Wat is workforce management?
Workforce management omvat het gehele proces van voorspellen van het werkaanbod, plannen van de beschikbare capaciteit en kennis, het matchen van vraag en aanbod, het monitoren en analyseren van de realisatie en het bijsturen hierop. Dit vindt plaats op operationeel, tactisch en strategisch niveau, typisch met een horizon van enkele weken tot meerdere jaren.
Welke voordelen heeft Workforce management?
Altijd inzicht
Anago voor Workforce management simuleert precies wat er met het werk in de keten gebeurt. Hierdoor krijg je direct inzicht in de tijdigheid (SLA’s) van de productie en de benutting van de capaciteit. Signaleer tijdig knelpunten in de toekomst zoals achterstanden of het niet goed benutten van de medewerkers.
Betere voorspellingen
Door gebruik te maken van de juiste voorspellingsmethodiek en historische cijfers kan een accuratere voorspelling van de vraag in de toekomst gemaakt worden. Ook kunnen verschillende scenario’s met elkaar vergeleken worden om zo tot een geïnformeerde keuze te komen.
Integratie met workflow en zaakvolgsystemen
Anago voor Workforce management is gemakkelijk te integreren met operationele systemen zodat altijd een actuele werkvoorraadstand beschikbaar is. Daarnaast kan de planning worden gedeeld met de operationele systemen zodat de operationele planners en de medewerkers de planning kunnen uitvoeren.
Workforce management in de praktijk
Cygnific is het customer contact center van AirFrance KLM en handelt wereldwijd al het telefonie-, e-mail, chat- en social media verkeer af in verschillende talen en markten. Workforce management wordt gebruikt om voorspellingen te maken van de verwachte vraag, skill management, planning van de bezetting en het matchen van vraag en aanbod. De planning van capaciteit wordt vervolgens gebruikt voor het roosteren van de medewerkers op korte termijn.
Meer klantverhalen over Workforce management
Anago oplossingen
Anago helpt organisaties met het inrichten van workforce management op basis van het Anago platform. Hierbij worden onderdelen ingezet zoals vraagvoorspelling, capaciteitsplanning, scenario management en operationele planning. Passend bij de organisatie en aanpasbaar in de toekomst.
Korte lijst met mogelijkheden:
Ondersteuning voor verschillende type activiteiten zoals projecten, opdrachten/aanvragen en kort-cyclisch werk
Forecasting van verwacht werk op basis van statistieken of inschattingen
Beschikbaarheidsplanning en kennismatrix van medewerkers
Automatische allocatie van werk en berekening van knelpunten
Aansluiting op de operationele planning.
Eén oplossing voor planning en uitvoering
Kijk ook naar andere Anago oplossingen die de complete planningsbehoefte kunnen afdekken.