Meer over
Integrated Business Planning
Altijd en overal afstemming tussen vraag en aanbod
Wat is Integrated Business Planning?
Integrated Business Planning is het vervolg op enkelvoudig plannen en heeft als doel een optimale afstemming tussen vraag en capaciteit te bereiken op korte en lange termijn voor alle afdelingen binnen de keten. Geïntegreerde capaciteitsplanning dus. Het gaat hierbij niet alleen om de capaciteit van medewerkers, maar ook om de afstemming op financieel gebied. Zo ontstaat één geïntegreerd besturingsproces.
Welke voordelen heeft Integrated Business planning?
Het Anago-platform ondersteunt alle benodigde onderdelen voor een geïntegreerd besturingsproces:
Verbindingen met bronsystemen
Demand Planning met statistische voorspeltechnieken, heuristische methoden en consensusmethoden.
Beschikbaarheidsplanning en skill management
Automatische skill based assignment
Financiële modellen
Scenariomanagement
Door de aanpasbaarheid van het Anago platform sluiten we de planning naadloos aan op de processen en systemen van de organisatie en kan integrated business planning worden ingevoerd en meegroeien in een tempo dat past bij de organisatie.
Integrated business planning in de praktijk
Een grote vliegtuigmaatschappij in Nederland heeft een eigen onderhoudscentrum waar vliegtuigmotoren worden nagekeken en indien mogelijk gerepareerd. Dit wordt niet alleen gedaan voor de eigen toestellen maar dit wordt ook als dienst geleverd aan andere luchtvaartmaatschappijen. Het proces bestaat uit vele stappen die afhankelijk zijn van elkaar. Daarnaast wordt een deel van de werkzaamheden uitgevoerd door externe partijen. Dit levert een complexe planning op.
Anago wordt gebruikt voor het hele proces van de sales forecast, het plannen van de beschikbaarheid inclusief ziekteverzuim, verlof en verloop en het plannen van alle stappen in het onderhoudsproces. Doordat er veel onderlinge afhankelijkheden zijn, is de Anago optimalisatie essentieel.
Meer klantverhalen over Integrated Business Planning
Anago oplossingen
Anago helpt organisaties met het opstellen van hun capaciteitsplanning met software die gekoppeld kan worden aan bestaande systemen. Op deze manier krijg je inzicht in drukke periodes en tekorten in specifieke functies. Hierdoor kun je op tijd reageren op veranderingen in het werkaanbod of de beschikbare capaciteit met de juiste maatregelen. Zo voorkom je achterstanden en een hoge werkdruk.
Korte lijst met mogelijkheden:
Ondersteuning voor verschillende type activiteiten zoals projecten, opdrachten/aanvragen en kort-cyclisch werk
Forecasting van verwacht werk op basis van statistieken of inschattingen
Beschikbaarheidsplanning en kennismatrix van medewerkers
Automatische allocatie van werk en berekening van knelpunten
Aansluiting op de operationele planning.